Thursday, November 29, 2007

Ingin saja aku menagis tp kontang di kelopak mata utk ku tangisi.Ayah dimanakah kau ketika aku perlukan dorongan darimu.Dimanakah kau tika aku dlm kesunyian.Dimanakah kau?Derita ibu hanya dia dan Tuhan yg menggerti tika kau tinggalkan kami.Ayah aku rindukan kasih sayangmu.Aku rindukan wajahmu.Aku rindukan gelak tawa tika bersama dulu.Aku rindukan belaian darimu tika aku masih kecil.Walaupun 18 tahun kau meninggalkan kami.Tp aku tetap menggingati mu kerna kau masih lagi ayahku.

Oh tuhan kau tabahkan hatiku,kau kuatkan semangatku,kau berilah ku kekuatan utk aku tempuh hidup yg penuh dgn cabaran dan dugaan.Ayah biarlah anak2 mu yg lain tidak menghiraukan kau tp anakmu ini sudi menerimamu walau kau mmg langsung sudah jauh melupakan aku.

Saban malam aku tangisi pemergian kau dah hingga kini aku belum menerima pengganti diri mu.Satu masa yg agak lama 18 tahun.Tidak terlintaskah bagimu utk berpaling dan menoleh pada anakmu ini.Aku cemburu,iri hati dan sedih bila ku melihat insan lain mempunyai keluarga yg bahagia.Tp aku?Oh tidak.Ingin saja aku mati...Aku sudah puas menempuh dugaan hidup.Perit utk ku telan,pahit utk ku terima.Aku menggalas tanggungjawab sebagai ketua keluarga bkn semudah yg disangkakan.Aku tidak mampu utk menggalas beban itu.Kerana aku perlukan bimbingan.Aku masih mentah.Hatiku tidak kental.Jiwa ku parah.Kerana aku keseorangan.