Tuesday, November 20, 2007




19/11/2007-Selesai bekerja aku terus pulang ke rumah atas urusan yg harus ku buat bersama ibu tercinta.Sampai rumah 9.00am.Rehat sebentar,lantas aku terus menyiapkan diri utk ke DBKL atas urusan perumahan.Ibu selesai bersiap.Kami sama2 keluar dan menaiki teksi ke DBKL.Dalam teksi aku berjumpa pakcik yg isterinya pernah sewa di rumahku.Tidak sangka akan ketemu pach toi tu.Harga tambang RM5.00,pach toi tu hanya menggambil RM3.00.Ok sajorkk.

Sampai di DBKL aku terus ke bahagian perumahan.Ramai juga umat manusia yg berpendapatan rendah dan pelbagai ragam,lagak dan perangai manusia yg aku lihat.Ada yg DBKL menghantar surat utk kosongkan rumah atas sudah memiliki rumah lain.Pelbagai kes lah.Aku hanya memerhati dan hanya melemparkan senyum dan rasa kesian.

Tiba giliran kami aku menunjukan surat yg di tawarkan,malang sekali aku dan ibu ku terlupa utk copy surat beranak dan document yg lain.Mach toi tu menyuruh kami copy.Dah la pula nak cari kedai Photostat jauh skall.Aku dan ibuku berjalan kaki dan menanyakan kedai Photostat yg berhampiran.Nasib baik pak guard tu menunjukan pada kami kedai photostat.Kami berjalan ke Kg Baru dari DBKL.Fuh jauh nya.Jalan kaki sampai berpeluh.Aku melihat wajah ibuku terasa kesian.Terpaksa kami mengharungi jarak kedai yg agak jauh.Selesai phototstat,kami pergi semula ke DBKL bahagian Perumahan.Hantar semua document yg diperlukan oleh pihak DBKL.Mach toi tu kata tunggu jawapan dr pihak DBKL atau menalifon dlm masa 2 minggu.Aku datang hanya sekadar menghantar document.Aku ingatkan terus dapat rumah sewa yg ditawarkan.Hampa ku rasa.Kenalah tunggu.Biasalah kalau Kerajaan buat kerja lembab segala.Kannn...

Selesai semua tugas aku dan ibuku berhasrat ingin ke KLCC atas tujuan aku ingin membawa ibuku "SHOPPING TIME"haha..Tiba2 mobile ku berbunyi..owh ada sms.Si dia menhantar sms.Balas punya balas...si dia terus menalifonku dan ingin menjemputku bersama ibuku di DBKL.Si dia baru selesai meeting di Damansara.Dia dtg tepat pada jam 11.00am.Kami terus bergerak utk makan tengahari.Si dia membawa aku dan ibuku makan di Kg Baru.Lunch dia belanja.Berebut nak bayar...haha..

Dia hantar aku dan ibuku di KLCC sbb dia ada interview.Kami berjalan ke KLCC.Aku menyatakan hasrat kepada ibuku untuk membeli perfume sbb ada promotion.Kami pergi ke concourse dan terus ke kaunter Ralph Lauren.Jumpa pula kawan lama aku Fara.Lama x jumpa.Sembang sekejap.Promoter yg layan aku ialah Atie.She really friendly.Ingat nak beli 2 perfume jer..ibuku kata belikan sekali perfume untuk abgku.Kami beli 3 perfume Ralph Lauren.Sorang satu...hehe..byk juga kami dapat gift..bag kami dpt 3,bear aku dapat 2,cabutan bertuah dapat 4 dan gift yg kecil..Wow byk nyer...

Ha part nie paling best.Aku dapat sesi photoshot secara percuma.Hanya 1 gambar sahaja.Aku dan ibuku apa lagi posing maut la...kannn...haha..kami tangkap 3 gambar..Owh..ini adalah kenangan yg x dapat ku lupakan sepanjang hidupku..aku mengambil photo bersama ibuku..wow hasilnya amatlah mengagumkan..aku terkasima sekejap...Cantik sungguh gambar kami..ibuku tersenyum lebar menyatakan hasratnya yg dia amat menyukai gambar kami...hehe..Siap nak beli frame lagi..gambar ibu ku sorang dan gambar aku sorang.Cantik nyer gambar ibuku.Gambar aku usah citer la.Mmg lain dari live kannn...Tp aku suka ngan gambar aku sendiri..blehh taste gambar sendiri..wakaka..muka aku nampak lain..

Aku membawa ibuku ke DOME KLCC utk minum dan menikmati sepotong kek sbb ku tahu ibuku suka makan kek.Hehe...Selesai minum kami terus ke LRT utk pulang ke rumah.Sampai ke rumah sms dia dan terus tido bersama gambar yg ku tangkap td.

p/s:Ibu kaulah Ratu Hatiku,pelita hatiku yg menerangi hidupku..Terima kasih yg tidak terhingga...