Monday, November 12, 2007

Coretan Hatiku

Bagi diriku disinilah tempat aku meluahkan apa yg terpendam dan terbuku di dalam lubuk hati aku kerna aku boleh baca kembali apa yg aku luahkan berbanding menceritakan pada kawan2 rapat.Dulu aku sering pendamkan apa yg kurasa tetapi sejak ku kenal blog(sebenarnya dah tahu lama cuma malas jer..hehehe)aku dapat curahkan segala idea,kretiviti,luahan rasa,pendapat,menulis dan sebagainya.

Aku tak kisah mahu pun hairan jika blog aku tidak diikuti ataupun untuk di baca bg tatapan umum sbb pada aku,inilah dairi hidupku di mana akan ku tulis sisa-sisa hidupku sementara masih bernafas.Mungkin juga aku akan baca di masa 10 tahun akan datang dan di situ aku akan tersenyum lebar,malu,sedih,gembira,menagis,suka,duka,pedih,perit utk ku baca kembali.Biarlah aku luahkan apa yg kurasa di blog ini supaya aku tidak lagi memendam rasa.Sebabnya amat perit utk kita pendam di dalam hati.Apabila kita pendam sesuatu yg tersimpan di hati atau tidak terluah kita akan merasa gelisah,diri tidak yakin,sering berfikir dan termenung.Lama2 gila.wakakaka...kannnnnnn...Jgn telan panadol sudah..~la la la la...

Banyak juga yg aku pendam sebenarnya walaupun pd hakikatnya aku sembunyikan melalui hilai tawa ku dan senyumanku tp jauh di dalam hati tiada siapa yg tahu.Perlukah kita luahkan apa yg kita rasa?"Ya" kita perlu meluahkannya mengikut keselesaan individu.Supaya jgn nanti kita akan melakukan perkara bodoh seperti bunuh diri,hentak kepala kat dinding.Kita boleh meluahkannya melalui blog,kawan mahupun dgn hanya tangisan.

Oh Ya bercerita pasal nagis,aku aku memang seorang yg berjiwa sensitif.Di mana org kata mudah tersentuh dan terasa.Walaupun pd mata kasar aku tampak garang.keras(keras ker?~la la la),tp disudut kecilku aku mudah tersentuh dan menangis.Lebih2 lagi insan yg aku sayang.Airmata akan keluar dgn sendirinya tanpa diundang.Walaupun aku happy aku akan menangis.Pelik bukan?Itulah diri aku yg sebenar.Raja Airmata...hahaha...

Biarlah aku luahkan apa yg kurasa.Apa kau rasa,oren?hehehe..No lah skrg aku mula merasa indahnya cinta.Bukan tidak pernah bercinta,tetapi telah lama diri ini tidak dicintai dan mencintai seseorang.Apabila aku mula jatuh cinta semula aku jd kaku atau stuck sbb dah lama x bercinta.Yang dulu non ado...semuanya hanya inginkan sex dan hanya janji tinggal janji.Tidak tahu dimana ingin ku mulakan dulu.Yelah kita kena start dr bawah dimana kita perlu melalui proses perkenalan hati budi masing2.Di dalam tempoh inilah kita akan melihat samaada serasi atau tidak pasangan kita.So far (bukan sofa di rumah ye hadek2 ku sekalian...hehehe)aku dgn dia serasi dan kadang kala dia byk mendiamkan diri dan agak serius.Dah la aku nie penakut sikit.ha ha ha

Tapi aku manage memecahkan keheningan sunyi waktu kami bersama.Aku byk pendamkan rasa rindu,syg dan cinta.Perlu ke kita luahkan kata "sy sayang awk","sy rindu awak","sy cintakan awk".Pada ku kadang2 kita perlu luahkan dgn kata2 dan diiringi dgn perbuatan supaya pasangan kita tahu.Baru lah kita tahu pasangan kita betul2 serius.Bila si dia meluahkan kata2 di atas,bagai terasa nak terjun dr pintu kereta...matila...Tidak perlu acap kali kita sebut perkataan itu sbb ianya amat berharga sekali.Aku benar2 rindukan dia.Rindu sgt2...Kadang2 ku tertanya2 adakah aku berada di dalam hatinya?Adakah aku yg dia syg?Adakah aku yg istimewa?Pelbagai persoalan bermain di minda.Erm...byknya idea yg nak ku curahkan,tp cukup dulu aku catat setakat ini.


p/s:Jgn samakan dulu dgn skrg...jadikan sejarah,jadikan pengalaman bekalan utk masa akan dtg...