Sunday, February 24, 2008

What is my mission?My mission is i want find a job in ofis hour.Bermakna sabtu dan ahad CUTI.Aku ada fikirkan yang aku akan minta kerja di tempat acu.Bila aku dapat kerja yang aku inginkan baru aku fikir the next step.Gaji yang di tawarkan agak berpatutan.Next step is selepas aku kerja ofis hour dalam tiga bulan atau empat bulan aku akan mengambil Ijazah secara part time.Now education is very impotant if i want to compete each other in the market.Then bila aris (my friend form UK) dapat keja di Lim Kok Wing,aku akan terus loncat untuk menggambil Master in Art Management.Can use from our working experience to take Master.

Keluarkan uwang melalui KWSP utk belajar.I should have at least Master or Degree if i want higher position.Biarlah bersusah-susah dahulu senang kemudian.Aris ada mengatakannya yang dia akan menggambil aku buat Master dr dia kalau dia dapat kerja kat Lim Kok Wing.Dia yang akan mengajar.Terfikir juga aku.Now klu tukar keja dan gaji banyak tp qualification tidak ada no point juga,at least i ada Degree or Master then i can find a job yang gaji lebih tinggi.

Sekarang ramai pelajar yang bijak pandai.So i have to compete with them untuk aku diterima on the market.Kalau aku nak sambung belajar aku ingin mengambil course in Mass com.It's really me.Haha...I hope my mission nie will success.Cemburu juga bila lihat kawan-kawan aku yang sambung belajar,even aris pun ada PhD.Erm...Memang la belajar kena pakai banyak duit,tp kalau aku manage betul-betul duit tu maybe i can continue study.

Aku x nak membazirkan masa ku dgn benda lain.Biar abang-abang lihat bahawa adik dia boleh buat tanpa pertolongan mereka.Dan juga aku ingin buktikan pada semua saudara-saudaraku yang aku juga mampu untuk sambung pelajaran.Doakan aku semoga berjaya kelak.