Tuesday, August 25, 2009

Ramadhan:Hari Ketiga

Syukur alhamdulillah kerna kita telah pun menunaikan ibadah puasa yang ketiga.Barulah hari yang ketiga ini akku dapat berbuka bersama-sama bonda tercinta serta abang dan kakak aku sekeluarga.Perasaan seronok dan meriah apabila berbuka bersama.Riuh rendah suara berkumandang.

Apabila tiba bulan puasa aku tidaklah makan terlalu banyak sehingga melutup perut.Makan sekadar alas perut tp bila makan kuih muih mesti perut aku penuh.Lepas tu barulah makan yang berat sikit seperti nasi (apa tu....gemuk uolls),mee hon dan sebagainya.

Akan tetapi aku makan sikit jer,sahur barulah pulun habis.kannnnn...Bila bertandang ke pasar Ramadhan berbagai-bagai juadah dijual.Tetapi sedikit pun tidak membuka selera aku utk membelinya.Mungkin aku nie agak memilih juga.Takut-takut beli juadah yang tidak sedap.Biasa la bulan Ramadhan selalu orang nak cari duit untuk raya,tp jual haram jadah...haha..

Setakat ini alhamdulillah aku beli sekadar yang aku ingin makan sahaja.Habis uolls..Ye la beli kuih jer...Hari Keempat menyusul.